Canada joins over 100 nations in calling for investigation into China’s coronavirus outbreak

More than 110 countries, including Canada, have joined with Australia in pushing for an independent investigation into the origins of the COVID-19 coronavirus, according to SBS News. Though Australia has not mentioned China directly, this has increased tensions between the island nation communist China, which were already brewing last month.

Late last month, communist China warned Australia about launching an investigation into the origins of the coronavirus. Leaders in Beijing appealed to Australia’s interest in Chinese tourism, saying that this could decline. The idea that China would boycott certain goods, such as beef and wine, was also mentioned

But Australia is no longer alone in wanting to see China be held accountable for its mishandling of a virus that has infected over 4 million and killed around 315 thousand people.

The African Group’s 54 member states will co-sponsor the motion to join the call for independent inquiry made by Australia. The addition of these nations bring the total number of countries to 110.

https://thepostmillennial.com/canada-joins-over-100-nations-in-calling-for-investigation-into-chinas-coronavirus-outbreak

Chinese mining corporation acquires Nunavut gold mine

A Chinese corporation recently bought out a Canadian gold mining company operating in northern Nunavut.

On May 8, Reuters revealed that Chinese mining giant Shandong Gold Mining acquired all of TMAC Resource’s shares for $149 million in cash.

TMAC has been running the Hope Bay gold mining operation which produced 3.45 million ounces of gold by the end of 2019.

Shandong Gold is paying $1.75 CDN per share to TMAC in the transaction.

 

Chinese mining corporation acquires Nunavut gold mine

A Rundown Of Major U.S. Corporate Media’s Business Ties To China

https://thefederalist.com/2020/05/04/has-china-compromised-every-major-mainstream-media-entity/

 

Despite the Chinese Communist Party’s (CCP) record of oppression, corporate media outlets are parroting the authoritarian government’s propaganda, even in the midst of an outbreak the CCP worsened through a cover-up. Many of those media outlets have financial ties to Chinese companies with intense oversight from the CCP.

“You often see representatives from American companies with financial ties to China naturally become defenders of the CCP’s policies and spreading the CCP’s propaganda,” said Helen Raleigh, an author and senior contributor at The Federalist who emigrated from China. “The financial tie means these Americans will be much less likely to challenge China’s human rights record or unacceptable demand such as technology transfer.”

We do not know the extent of editorial oversight from corporations and individuals with financial incentives to placate the CCP, if any. But we know the incentives exist, and that’s worth understanding. Below is a breakdown of financial ties between major U.S. media organizations and the CCP.

The New York Times

Mexican billionaire Carlos Slim owns 17.4 percent of The New York Times through the company’s Class A shares. As the largest shareholder, his investment allows him to vote for approximately one-third of the company’s board.

In 2009, Slim loaned $250 million to The New York Times Company, the parent company of the New York Times. That same year, Slim purchased 15.9 million Class A shares of the company.

Slim has regularly conducted business with Chinese companies with overt ties to the CCP. In 2017, Slim’s Giant Motors joined ventures with China’s JAC Motors and began manufacturing cars in Mexico to sell in the Latin America Market. According to Forbes, the goal of selling to Latin America was to circumvent the Trump administration’s trade policies aimed at protecting American jobs — a move that benefited the Beijing in the Chinese-American trade wars.

According to Bloomberg Law, Slim’s company America Movil is teaming up with CCP telecommunication giant Huawei Technologies to pitch a 5G pilot project to the Colombian government this year. Huawei is actively working to undermine American security interests by overturning legislation in the United States that bans the use of Huawei’s 5G network.

“Huawei seeks to overturn U.S. legislation that prohibits our federal government from using its equipment. This is a blatant attempt by an allegedly vital cog in the Chinese Communist Party’s (CCP) intelligence apparatus to avail itself of rights China would never confer on U.S. corporations––let alone its own citizens––in a bid to thwart America’s national security interests,” writes The Federalist’s Ben Weingarten.

Slim is making all kinds of lucrative business deals with the Chinese government while influencing the buiness side of The New York Times. He may not sit in on editorial meetings, but all the paper’s leaders certainly know who is funding their salaries.

The Washington Post

In 2013, Amazon CEO and billionaire Jeff Bezos purchased the Washington Post for $250 million cash. In January 2016, Bezos laid out a new business plan for the Post aimed at incorporating more technology.

Bezos has direct ties to the Chinese business market, which is regulated by the CCP. The production of Amazon’s most popular products—including the Amazon Echo and Kindle e-reader— take place almost exclusively in Chinese factories. According to Newsweek, Amazon’s products are produced by Chinese laborers who work long hours with low pay and little safety training.

Bezos has long tried to expand Amazon in the Chinese market as well, saying “Amazon is well-positioned to serve [China.]” Bezos also backed a treaty between the United States and China allowed technology companies to increase business with China and provided a framework for U.S. tech companies to invest more in the Chinese economy.

After years of business in the Chinese market, Bezo’s ties with China are now evident in the Washington Post’s “advertisement” section.

When you purchase a Washington Post subscription, it comes with an advertising supplement called “China Watch.” According to Mark Hemingway at The Federalist, the Post’s “China Watch” supplement is courtesy of China Daily, a Chinese state-run media organization. The Washington Post openly accepts money for advertisements from the CCP and distributes Chinese propaganda.

CNN

CNN is owned and operated by WarnerMedia, which has significant financial and institutional ties to the CCP. In June 2013, WarnerMedia announced it had forged a partnership with a Chinese investment fund to the tune of $50 million. The funding would directly invest in the China Media Capital (CMC), a media company with oversight from the CCP, meaning it is subject to censorship and other demands to push Chinese propaganda.

WarnerMedia considers China a “partner” in their economic and cinematic ventures.

“Increasing our global presence is one of Time Warner’s strategic priorities and China is one of the most attractive territories in which we operate, but it’s complex. This alliance will give all our businesses a savvy and accomplished partner,” said WarnerMedia Chairman and Chief Executive Jeff Bewkes.

According to Raleigh, when American companies work with organizations such as CMC, they are subject to China’s use of its laws to advance its global objectives, including their cyber security law. This includes forced technology transfers, leaving companies and data subject to random searches from the CCP. Companies are also forced to build data centers in China, where the CCP can observe the data directly. All of this poses a national security risk for the United States.

CNN Worldwide President Jeff Zucker also has a connection with China. According to CNN, Zucker works internally with Turner Sports and is responsible for programming acquisitions, production, marketing, league relations, and sports advertisement sales. Turner Sports works directly with the NBA to broadcast games in China, meaning Zucker has ample business in the Middle Kingdom, where American businessmen seek to keep the CCP happy so the money keeps rolling.

A Fox News “Tucker Carlson Tonight” clip shows CNN singing praise for China over the coronavirus pandemic. In the clip, CNN anchors praise China for sending ventilators and masks to Europe while blaming the Trump administration for alleged poor leadership over the pandemic — the pandemic China allowed to spread worldwide.

Last week, CNN published a story praising China’s “model of control.” The Federalist’s Kylee Zempel writes that CNN is “parroting Chinese media’s duplicitous claims that the country sufficiently control of the virus, while downplaying the CCP’s role in spreading COVID-19 to the rest of the world.”

MSNBC & NBC

Both MSNBC and NBC News are operated by NBC Universal, a company with extensive financial ties to the CCP. In November 2010, NBC signed an agreement with China’s state-run media organization, Xinhua, to establish a business cooperation in international broadcast news. This was the latest market expansion by the CCP into American media.

Since the signing of the business deal, the U.S. State Department identified Xinhua and five other Chinese state-run media organizations as “foreign missions.” They have been identified as direct CCP operations and do not function as independent news outlets.

In 2015, NBC Universal agreed to license the Chinese tech company Baidu’s new video network platform iQIYI, which is listed on the NASDAQ and, thanks to NBC, advertises in Times Square in New York City.

Finally, CMC Capital Partners—a Beijing investment group with financial and technological oversight from the CCP—acquired full ownership of NBC Universal’s Oriental DreamWorks, according to the Hollywood Reporter. NBC Universal gained a 45 percent stake for a steep $3.8 billion.

ABC

The most obvious business ties between the American Broadcast Company (ABC) and China are through their ventures with Walt Disney and ESPN. Both companies have deep-rooted financial stakes in the Chinese economy controlled by the CCP.

In November 2009, the Chinese government approved plans to create a Disney World theme park in Shanghai. The project cost approximately $3.6 trillion, with financial help from several large Chinese state-owned enterprises. After construction was completed, Disney only retained 43 percent of the property, while the Communist Party-controlled Shanghai Shendi Group took the remaining 57 percent.

ESPN, another entity of ABC, was caught doing the bidding of the Chinese government in October 2019. When the NBA controversially refused to denounce the CCP for financial benefit, ESPN stood with the NBA to keep financial revenue on track for the 2019 fiscal year. ESPN bowed to the Chinese government for profit motives when the network’s senior news director reportedly instructed staff to avoid discussing Chinese politics if they were asked about Chinese politics or Daryl Morey’s pro-Hong Kong tweet.

According to Raleigh, American companies establish these financial ties with Chinese companies to gain access to China’s massive consumer market of 1.4 billion people. ABC subsidiaries such as ESPN and ABC News need to appease the CCP, whether it be via positive news coverage or complying with cyber security laws, to keep their programs on Chinese screens and thus make money in the Chinese market.

Per Emily Jashinsky at The Federalist, ABC’s cozy relationship with China also translates to the way China is portrayed in the American box office. This is best exemplified by Disney’s relatively new release of “Mulan.” To maintain access to the Chinese market, where profits are huge, American film companies like Disney censor their work, before or after production, to appease the CCP.

Sen. Ted Cruz, R-Texas, introduced legislation which cuts off Department of Defense assistance to any U.S. movie studio that allows China to censor their content. The bill is called the “Stopping Censorship, Restoring Integrity, Protecting Talkies,” Act.

Hollywood films commonly work with the Pentagon and Defense Department to use American assets for props such as jets, tanks, and naval bases. Cruz’s SCRIPT legislation would only allow the Defense Department to contract with companies that do not allow China to censor their content.

These same organizations work directly with ABC News abroad. According to veteran ABC correspondent David Wright, ABC and its affiliates are inextricably linked. In an investigative report by Project Veritas, Wright admitted ABC was a profit center, not a beacon of truthful journalism.

“[ABC] became a profit center, a promotion center. Like now, you can’t watch ‘Good Morning America’ without there being a Disney princess or a Marvel Avenger appearing. It’s all self-promotional and promotion of the company,” Wright said.

What benefits ABC’s company is bending a knee to the CCP in exchange for more money, despite the price it puts on journalist’s ability to report truth and hold those in power to account.

Bloomberg

Former New York City Mayor Michael Bloomberg and his company Bloomberg LP are heavily invested in China. Bloomberg LP sells terminals to their website through the Chinese market and helps finance Chinese companies by sending billions of dollars from U.S. investors to the Chinese bond market.

Bloomberg LP supported 364 Chinese firms and directed approximately $150 billion into their bond offerings. Of these companies, 159 were controlled directly by the CCP.

An newly released exposé from NPR shows the depths Bloombergs News dove to appease the the CCP. In 2014, Bloomberg killed an investigation into the wealth of CCP elites. The company used a non-disclosure agreement (NDA) to not only silence the Beijing-based reporter, but also his wife, who never worked for Bloomberg.

Correspondent Mike Forsythe focused on exposing Chinese President Xi Jinping’s ties to the country’s richest man, Wang Jianlin. When the story was ready for publication, founding editor-in-chief Matthew Winkler told Forsythe he was crushing the story to avoid angering the CCP.

“It is for sure going to, you know, invite the Communist Party to, you know, completely shut us down and kick us out of the country. So, I just don’t see that as a story that is justified,” Winkler said.

After the story was squashed, the company threatened to sue Forsythe and his wife if they spoke out about Winkler killing the story.

Mike Bloomberg himself has been a CCP apologist. He’s personally lobbied against President Trump’s trade negotiations with China and applauds the CCP. Bloomberg claims Xi Jinping is not a dictator.

“The Communist Party wants to stay in power in China and they listen to the public,” Bloomberg said. “Xi Jinping is not a dictator. He has to satisfy his constituents or he’s not going to survive.”

According to a new Department of Homeland Security report obtained by the Associated Press, Beijing hid the severity of the coronavirus to hoard protective medical supplies in early January and February. Yet, corporate media are bending over backwards to avoid negative press coverage of China during the coronavirus pandemic.

Examining these financial ties may explain why China is receiving such glowing coverage during a pandemic of their own making.

Chrissy Clark is social media manager and staff writer at The Federalist. Follow her on social media @chrissyclark_ or contact her at chrissy@thefederalist.com.

CBC Intentionally Excludes Crucial Facts About Epoch Times and Our Coverage of Beijing’s Coverup of Virus Outbreak

The Epoch Times recently published a special edition on how Beijing’s coverup of the coronavirus outbreak in Wuhan led to the global pandemic with the front-page headline “How the Chinese Communist Party Endangered the World.” It is an eight-page collection of Epoch Times articles distributed to select areas in Canada, as we believe it contains important information for Canadians to have.

On April 29, CBC published an article devoted to this special edition that is deliberately misleading and intentionally excludes crucial information we provided to CBC prior to the publication of the article. The sole purpose seems to be to discredit The Epoch Times and our reporting on the coronavirus.

A copy of our email to the CBC reporter prior to publication is included at the end of this article.

I am heartened to see that most of the comments on the CBC article are critical of it. At the end of this article we include some of the comments.

The headline CBC gave the article seems to speak for all Canadians in saying “‘Racist and inflammatory’: Canadians upset by Epoch Times claim China behind virus, made it as a bioweapon”

https://www.theepochtimes.com/cbc-intentionally-excludes-crucial-facts-about-the-epoch-times-and-our-coverage-of-beijings-coverup-of-the-coronavirus_3331812.html

Exclusive — Federal Health Officials Investigating Wuhan Lab Suspected of Leaking Coronavirus, Taxpayer Grants to Lab

The National Institutes of Health (NIH) has informed a company that used a taxpayer grant to provide U.S. tax dollars to the Wuhan lab in China–from which some authorities believe the COVID-19 coronavirus pandemic emanated–that the Wuhan lab is formally being investigated by U.S. officials.

A letter from Dr. Michael Lauer, the NIH’s deputy director for extramural research, to Kevin Olival of EcoHealth Alliance and Naomi Schrag of Columbia University, obtained exclusively by Breitbart News, informs them the matter is under investigation.

 

“EcoHealth Alliance, Inc. is the recipient, as grantee, of an NIH grant entitled ‘Understanding the Risk of Bat Coronavirus Emergency,’” Lauer wrote in the letter, dated April 19. “It is our understanding that one of the sub-recipients of the grant funds is the Wuhan Institute of Virology (‘WIV’). It is our understanding that WIV studies the interaction between corona viruses and bats. The scientific community believes that the coronavirus causing COVID-19 jumped from bats to humans likely in Wuhan where the COVID-19 pandemic began. There are now allegations that the current crisis was precipitated by the release from WIV of the coronavirus responsible for COVID-19. Given these concerns, we are pursuing suspension of WIV from participation in Federal programs.”

The letter continues in the next paragraph by further explaining the investigation.

“While we review these allegations during the period of suspension, you are instructed to cease providing any funds from the above noted grant to the WIV,” Lauer continues. “This temporary action is authorized by 45 C.F.R. § 75.371 (d) (‘Initiate suspension or debarment proceedings as authorized under 2 C.F.R. part 180’). The incorporated OMB provision provides that the federal funding agency, through suspension, immediately and temporarily exclude from Federal programs persons who are not presently responsible where ‘immediate action is necessary to protect the public interest.’ 2 C.F.R. § 180.700 (c).”

In the next paragraph, the NIH official confirms this is under investigation formally. “It is in the public interest that NIH ensure that a sub-recipient has taken all appropriate precautions to prevent the release of pathogens that it is studying,” Lauer wrote. “This suspension of the sub-recipient does not affect the remainder of your grant assuming that no grant funds are provided to WIV following receipt of this email during the period of suspension.”

This letter has not been publicly revealed until his report here in Breitbart News. An NIH spokesman told Breitbart News about this letter: “NIH does not discuss details of the decision making process regarding specific grant awards.”

The NIH official did note that the $3.7 million grant in question has been spread over multiple installments for six years, at a wide range of sites worldwide including in China, Thailand, Cambodia, Laos, Vietnam, Malaysia, Indonesia, and Myanmar.This grant in particular, the NIH official said, is a multi-site, multi-country grant to study what allows coronaviruses to evolve and infect humans–what is known as a “spillover event.”

The White House has not immediately replied to a request for comment about this NIH probe of the Wuhan lab, but at Monday’s White House press briefing in the Rose Garden President Trump–in response to a broader question from Breitbart News about China–promised “investigation” into China’s role in the spread of the pandemic soon.

There have been several reports in recent weeks about the prevailing wisdom among U.S. intelligence officials being that the virus emanated from the Wuhan virology lab rather than from a Chinese wet market, the original claim when the pandemic first broke out.

Fox News’s Bret Baier reported earlier in April, for instance:

There is increasing confidence that the COVID-19 outbreak likely originated in a Wuhan laboratory, though not as a bioweapon but as part of China’s attempt to demonstrate that its efforts to identify and combat viruses are equal to or greater than the capabilities of the United States, multiple sources who have been briefed on the details of early actions by China’s government and seen relevant materials tell Fox News. This may be the “costliest government cover-up of all time,” one of the sources said. The sources believe the initial transmission of the virus – a naturally occurring strain that was being studied there – was bat-to-human and that “patient zero” worked at the laboratory, then went into the population in Wuhan. The ‘increasing confidence’ comes from classified and open-source documents and evidence, the sources said. Fox News has requested to see the evidence directly. Sources emphasized — as is often the case with intelligence — that it’s not definitive and should not be characterized as such. Some inside the administration and the intelligence and epidemiological communities are more skeptical, and the investigation is continuing. What all of the sources agree about is the extensive cover-up of data and information about COVID-19 orchestrated by the Chinese government.

The U.K. Daily Mail, too, back in early April, revealed the existence of the U.S. taxpayer funds that found their way to the Wuhan Institute of Virology.

The Chinese laboratory at the center of scrutiny over a potential coronavirus leak has been using U.S. government money to carry out research on bats from the caves which scientists believe are the original source of the deadly outbreak,” the Daily Mail’s Frances Mulraney and Glenn Owen wrote. “The Wuhan Institute of Virology undertook coronavirus experiments on mammals captured more than 1,000 miles away in Yunnan which were funded by a $3.7 million grant from the US government. Sequencing of the COVID-19 genome has traced it back to bats found in Yunnan caves but it was first thought to have transferred to humans at an animal market in Wuhan. The revelation that the Wuhan Institute was experimenting on bats from the area already known to be the source of COVID-19 – and doing so with American money – has sparked further fears that the lab, and not the market, is the original outbreak source.

For that story in the Daily Mail, Rep. Matt Gaetz (R-FL) weighed in saying that he was appalled that U.S. taxpayer dollars went to such a thing as this. Gaetz said:

I’m disgusted to learn that for years the US government has been funding dangerous and cruel animal experiments at the Wuhan Institute, which may have contributed to the global spread of coronavirus, and research at other labs in China that have virtually no oversight from US authorities.

The grant that the Daily Mail story uncovered is a $3.7 million grant issued to EcoHealth Alliance Inc. via HHS, specifically from the National Institute of Allergies and Infectious Diseases (NIAID). Dr. Anthony Fauci, who has gained enormous fame during the coronavirus crisis at President Donald Trump’s side, has been the director of NIAID since 1984. As this letter from Dr. Lauer at NIH as well as a piece in Snopes revealed, not all of the $3.7 million grant—which began in 2014 during former President Barack Obama’s administration and continued until 2019 during President Trump’s administration—went to the Wuhan lab but some of EcoHealth’s grant did end up in the hands of researchers digging into bat coronaviruses in Wuhan, China.

 

https://www.breitbart.com/politics/2020/04/27/exclusive-federal-health-officials-investigating-wuhan-lab-suspected-of-leaking-coronavirus-taxpayer-grants-to-lab/

Chinese Racism Against Black Africans Living in China

Democrats and their friends in the Trump-hating media have shown no hesitancy in playing the race card against President Trump and others who have used the phrase “China virus” to describe the coronavirus that originated in China. House Speaker Nancy Pelosi also accused President Trump of “discrimination” and “cruelty” against “individuals from predominantly African nations.” She did so after the Trump administration announced new restrictions on the ability of immigrants to travel to the United States from six additional countries (mostly African countries such as Nigeria) on the same date as restrictions on travel from China were announced. But when it comes to the rampant acts of racism and discrimination committed against black Africans residing in China in the wake of the coronavirus crisis, Pelosi and her cohorts have been silent.

Black Lives Matter tweeted on April 8th that “The #coronavirus has exposed what we have always known, the deep depths of racial inequity in this country.” On April 7th, Black Lives tweeted, “#COVID19 may not discriminate, but we know America does.” Yet recent reports of persistent racism and discrimination against black Africans in China didn’t seem to matter to Black Lives Matter. Such reports would distract from their identity politics narrative of institutional racism in the United States.

Africans in China, including “many businessmen, students, and others from places like Nigeria, Kenya, and Zimbabwe,” Breitbart reported, claim that they are “being subject to arbitrary coronavirus testing and still shunned when they test negative.” Discrimination against black Africans living in Guangzhou, where there is a large community of black Africans, has been particularly fierce. Things got so bad that a McDonald’s branch in Guangzhou later apologized for posting a notice that had gone viral saying, “We’ve been informed that from now on black people are not allowed to enter the restaurant.”

Collectively, African ambassadors in China wrote a letter to China’s foreign minister decrying “stigmatisation and discrimination” against African nationals in China and demanding “the cessation of forceful testing, quarantine and other inhuman treatments meted out to Africans.” The letter added that “the singling out of Africans for compulsory testing and quarantine, in our view, has no scientific or logical basis and amounts to racism towards Africans in China.”

Various African nations have also lodged individual official complaints regarding the blatant racism that Africans have experienced in China. Nairobi News reported, for example, that Kenya’s Ministry of Foreign Affairs has complained that Chinese authorities’ “measures have in some instances precipitated unfair responses against foreigners, particularly those of African origin.” Ghana’s Foreign Minister Shirley Ayorkor Botchwey said in a statement: “I have been briefed on the inhumane treatment being meted out to Ghanaians and other African nationals in the People’s Republic of China with regards to COVID-19 outbreak. I regret and highly condemn this act of ill treatment and racial discrimination.” Nigeria’s Foreign Minister Geoffrey Onyeama expressed concern about reports of discrimination against Nigerians living in China.

The U.S. State Department has also criticized the treatment of Africans residing in China. “Videos and stories from #Guangzhou are appalling,” tweeted Tibor Nagy, assistant secretary for the U.S. State Department’s Bureau of African Affairs. “Abuse and xenophobia has (sic) no place in our fight against this global pandemic. Chinese authorities must do more to stop these attacks against Africans living and working in China.”

Chinese authorities at first pushed back against charges of racism, claiming the accusations constitute another example of U.S. propaganda. “We do not have discrimination in China against African brothers,” Chinese foreign ministry spokesman Zhao Lijian told a daily news briefing recently. “It is irresponsible and immoral for the U.S. to sow discord,” Zhao added. “Its attempt to drive a wedge between China and Africa will never succeed.”

There is nothing new here. Once again, the Chinese government has been lying and covering up its misconduct, compounding its deliberate disinformation campaign regarding the origins of the coronavirus and its spread.

Black Livity China is an online platform that speaks truth to power. It has documented the racism that black African residents in China have experienced. Recently, it tweeted a video entitled “Xenophobic Attack Against Black People in China.” On April 15th Black Livity tweeted, “Distrust at an all time high in the community. Few will believe the statistics now being shared about African Covid-19 cases in #Guangzhou, considering recent attempts to lie about the racist nature of events in the city.”

African government officials have since muted their criticisms after Chinese authorities tried to allay their concerns with some explanations and half-measures. However, “vast portions of African civil society are not persuaded and feel quite bitter over the indignities fellow Africans endure in China,” according to the China Africa Project. They have reason to be concerned. Chinese racism against Africans living in China preceded the coronavirus and will likely continue long after the virus runs its course.

For example, Pan Qinglin, a member of the Chinese People’s Political Consultative Conference, declared three years ago that “Africans bring many security risks. Africans have a high rate of AIDS and the Ebola virus that can be transmitted via body fluids… If their population [keeps growing], China will change from a nation-state to an immigration country, from a yellow country to a black-and-yellow country.” He received a lot of support on social media.

A 2011 article by Yinghong Cheng in The China Quarterly, entitled “From Campus Racism to Cyber Racism: Discourse of Race and Chinese Nationalism,” described the extent to which racism against black Africans living in China is deeply embedded in Chinese society, particularly amongst the well-educated. Following the pattern of racism on campus against African students, “Chinese cyber discussions on Africans have shown a blatant racialism against Africans.”

The Left in the United States views China as the victim of foreign racism, evidenced most recently in the denunciations of President Trump for attaching the China label to the coronavirus that originated in China. At the same time, leftists have disgracefully turned a blind eye to the racism against black Africans living in China itself – yet another example of the Orwellian dystopian universe in which they live.

https://www.frontpagemag.com/fpm/2020/04/chinese-racism-against-black-africans-living-china-joseph-klein/

US consulate warns Americans to avoid Chinese city terrorizing black people

As a U.S. consulate has advised African Americans to stay away from the Chinese city of Guangzhou, where authorities have forced people of African origin out of their homes and hotels and denied them access to buy food in an alleged crackdown on “imported” coronavirus, a McDonald’s restaurant has apologized for banning black people from entering its restaurant.

“Black people are not allowed to enter,” said a sign displayed at a McDonald’s restaurant in the southern Guangzhou metropolitan area, according to numerous social media posts after Chinese officials alleged that the incidence of “imported coronavirus cases” was rising.

The sign is “not representative of our inclusive values” and has been removed, McDonald’s said in a statement to NBC News on Friday.

The restaurant has been temporarily shut down to “further educate managers and employees on our values, which includes serving all members of the communities in which we operate,” the fast-food chain added.

Taking note of a campaign against black people, the office of the U.S. Consulate General Guangzhou said the city “police ordered bars and restaurants not to serve clients who appear to be of African origin.”

It added, “Moreover, local officials launched a round of mandatory tests for COVID-19, followed by mandatory self-quarantine, for anyone with ‘African contacts,’ regardless of recent travel history or previous quarantine completion. African Americans have also reported that some businesses and hotels refuse to do business with them.”

China’s government denied that it has discriminated against “African brothers,” despite mounting evidence disputing the regime’s claims.

“All foreigners are treated equally,” a foreign ministry spokesman claimed, according to The U.K. Sunday Times. “We have zero tolerance for discrimination. The Chinese people always see in the African people partners and brothers through thick and thin. African friends can count on getting [a] fair, just, cordial and friendly reception in China.”

The spokesman blamed the U.S. for sowing “discord,” calling it “irresponsible and immoral.”

 

n social media in China, topics like a black man beating a nurse in Guangzhou and five Nigerians being tested positive for COVID-19 are trending.

Amid the reports of discrimination, the musician turned Ugandan presidential candidate Bobi Wine is planning a “humanitarian mission” to airlift black people out of China, the Times reported.

Wine plans to use private jets of his wealthy contacts for the mission. He also said that there are over a million Chinese people in Africa, “who are in most cases treated better than Africans.”

“Our priority is to restore our people’s dignity. This virus did not start in Africa so it is not right that Africans should be punished for it,” he added.

Nigerian activists are urging their government to intervene and warning China that its diplomatic relations with Nigeria could be at risk due to the discrimination, according to The Epoch Times.

“In Nigeria, we have a lot of Chinese. I don’t think you have ever received any information that the government of Nigeria go to their various houses and pick them for quarantine, so why are Africans and indeed Nigerians being targeted?” asked the Consul-General of the Nigerian High Commission in China, Anozie Maduabuchi Cyril. “We have European people here, people from America, Spain, and Italy and other countries, so why are you harassing them?”

There have been reports pointing to the responsibility of the Chinese Communist Party in putting millions of lives and the global economy at huge risk due to its lies about the coronavirus outbreak.

Cardinal Charles Bo of Myanmar recently called on China to apologize to the world and pay compensation for the damage caused. “There is one government that has primary responsibility for what it has done and what it has failed to do, and that is the CCP regime in Beijing,” the archbishop of the Roman Catholic Archdiocese of Yangon wrote in an op-ed published in UCA News.

 

https://www.christianpost.com/news/us-consulate-warns-americans-to-avoid-chinese-city-terrorizing-black-people.html

Pro-Beijing Groups in Canada Hold Event to Denounce Hong Kong Democracy Protesters

TORONTO—Just two days before news emerged that China has mobilized troops near the Hong Kong border, a group of pro-Beijing organizations held a rally in the Toronto area against protesters in Hong Kong. The Aug. 11 event in Markham featured former Ontario cabinet minister Michael Chan as a speaker.

The demonstrations in Hong Kong began in June against an extradition bill that would enable authorities to send those wanted by Beijing to the mainland. Since then the protesters have evolved in their demands, requesting more democracy and autonomy from Beijing as well as an inquiry into police brutality. The Hong Kong government has suspended the bill, but so far has refused to withdraw it.

Chan’s ties to Beijing was the subject of a warning to the provincial government in 2010 by then-head of the Canadian Security Intelligence Service, Richard Fadden, according to a report by The Globe and Mail. Chan has launched a lawsuit against the Globe over the report.

A notice about the Toronto rally said the event included former Ontario MPP Han Dong, who is now seeking the Liberal nomination for Don Valley North. In a Facebook post, Dong distanced himself from the event, saying that neither he nor anyone from his campaign attended it.

The rally was reportedly meant to “support stability and peace in Hong Kong, for a better Hong Kong and China.”

Among the organizations attending were the Confederation of Toronto Chinese Canadian Organizations (CTCCO), Beijing Association, and Council of Newcomer Organizations, which was founded by Liberal MP Geng Tan.

 

Speakers addressing the rally included well-known figures in the Chinese community who are go-to persons for the Chinese consulate, including Ping Tan and Wei Chengyi. Ping Tan, Wei, and Geng Tan have all been past executive members of the CTCCO. At the rally, Ping Tan was representing the Chinese Canadians for China’s Reunification (GTA) (CCCR) group.

The organizations have also been among those posting ads in local Chinese publications in Canada in support of the crackdown on Hong Kong protesters.

Both the CCCR and CTCCO ran ads in Chinese publication Today Commercial News in July to speak out against the Hong Kong protests. The publication is in part funded by Sally Aw, former owner of the overseas Chinese-language publication Sing Tao.

The National Congress of Chinese Canadians (NCCC), of which Ping Tan was also an executive, ran a similar ad on the front page of the Ontario edition of Sing Tao.

Pro-Beijing groups in Vancouver have also recently printed ads in Sing Tao, as well as another major Chinese-language publication, Ming Pao, calling protesters “radicals.” Signatories of the ad include CTCCO, CCCR, and many others.

https://www.theepochtimes.com/pro-beijing-groups-in-canada-hold-event-to-denounce-hong-kong-democracy-protesters_3042217.html

China Pushing ‘New World Media Order’ to Suppress Dissent, Report Says

TAIPEI, Taiwan—The Chinese regime is pushing its own model of media control and propaganda around the world, with a particular focus on influencing U.S. political and business elite, according to a new report by Reporters Without Borders (RSF).

 

The report (pdf), released on March 25 and titled “China’s Pursuit of A New World Media Order,” details the communist regime’s different tactics to export the “Chinese media model,” a system in which “journalists are nothing more than state propaganda auxiliaries.”

These tactics include expanding the presence of China’s state-run media globally, hosting training sessions in China for foreign journalists, harassing and intimidating overseas journalists and academics, and employing a “trojan horse policy” by having foreign media carry its propaganda through advertorials and targeted advertisements.

Global Reach

The regime is now pouring as much as 10 billion yuan ($1.5 billion) a year into disseminating its views globally, the report says. As a result of this investment, which began during the 2008 Beijing Olympics, Chinese state-run media has significantly ramped up its presence worldwide.

According to the report, the international arm of China’s state-owned broadcaster, China Global Television Network, now broadcasts in at least 140 countries with 70 bureaus, while state-owned China Radio International broadcasts in 65 languages from more than 70 stations worldwide.

Meanwhile, in the United States and elsewhere, the regime has paid prestigious media outlets to carry propaganda supplements, made to look like news, in an effort to sway public and elite opinion, says the report.

China Watch, an English-language propaganda supplement edited by China’s state-run mouthpiece China Daily, is currently inserted into about 30 daily newspapers around the world, including The Wall Street Journal, The Washington Post, and The Daily Telegraph, the report says, citing a 2018 article by The Guardian.

“The ultimate purpose for Beijing is, of course, to influence U.S. policymakers,” Cédric Alviani, East Asia Bureau Director of RSF and report author, told The Epoch Times.

Alviani explained that these prestigious newspapers were deliberately chosen by the regime because their readers include society’s influencers.

“China is talking to the leaders, talking or trying to influence the leaders’ opinions,” he said.

The report, citing unnamed U.S. media professionals, estimated that a leading outlet could receive around $250,000 by agreeing to have China Watch inserted in its newspapers. This agreement then “exposes these media outlets to the possibility of being pressured by Beijing.”

“The problem is that, sooner or later, when [these media] publish content that the Chinese authorities do not like, the [Chinese] ambassadors will come to see them, and tell them, do you want to keep the China Watch supplement or not,” Alviani said.

“When you really put that in your budget it is very hard to say no.”

At the same time, readers of the newspapers may also be tricked into believing these supplements are written or endorsed by these leading outlets, the report author said.

“It is a big threat to the independence of the media,” he said.

The report also draws attention to the overseas Chinese-language media landscape, which it says has mostly been co-opted by the Chinese regime.

“In the U.S. nowadays, there are very few Chinese-language titles that are not being controlled by the Chinese authorities,” Alviani said.

The report described The Epoch Times, as well as its sister outlet NTD, and U.S.-based news site China Digital Times, as the few truly independent diaspora media.

The Epoch Times, founded in 2000 as a Chinese-language outlet, is headquartered in New York, and now publishes in more than 23 languages, and distributed or sold in more than 35 countries.

“[The] Epoch Times is a reliable resource, which … we use a lot at RSF, whenever it is related to prisoners in China, or to violations of human rights, and especially the press freedom in China,” Alviani said.

Such overseas media and journalists, the report says, who refuse to toe the regime’s editorial line have been subject to intimidation, harassment, or have had advertisers unexpectedly pull out of their publications.

The report cites two incidents of harassment or pressure targeting The Epoch Times—one involving a staff member, and another its Australian branch office.

In 2006, Li Yuan, the outlet’s chief technical officer, was beaten, tied up, blindfolded with duct tape, and robbed of two laptop computers by suspected Chinese agents at his suburban Atlanta home.

Later in 2017, Apple stopped advertising in the Australian edition of The Epoch Times and another independent Chinese-language publication Vision China Times because of Beijing’s political pressure, the report says, citing an article by The Australian.

Other Overseas Media

Beijing has been buying up shares of media outlets around the world, the report says, with one recent example being the purchase of Mexican Spanish-language radio station XEWW 690 by H&H Group, an investment firm with ties to Beijing-controlled Phoenix Television, in July 2018.

Winston Xia, president of California-based Chinese-language radio station Sound of Oriental and West Heritage, warned at the time that Beijing would be able to encroach on freedom of speech on U.S. airwaves through XEWW, given that XEWW broadcasts into much of southern California.

More Action Needed

Alviani said governments and journalists need to increase their scrutiny of the Chinese regime’s interference in foreign free press, and do more investigations into this area.

“The most important [thing] … is that democracies realize the danger, and realize the extent of the Chinese penetration in their media,” he said.

“So far, most democracies have been somehow naive and not paying enough attention.”

Failure to do so could lead to dire results, Alviani warned.

“The danger is much wider than Chinese propaganda. It is a new world media order … a model that could become the dominant model in 20 or 30 years, and that would make journalism as we know it something of the past.”

https://www.theepochtimes.com/china-pushing-new-world-media-order-to-suppress-dissent-report-says_2853976.html

 

Taiwan seeks help finding, deporting celebrity blogger

VANCOUVER — Officials in Taipei are asking Ottawa to help find and deport from Canada a celebrity blogger accused of fleeing Taiwan with millions in stolen funds from a high-end cosmetic surgery clinic.

Su Chen Tuan, better known as Lady Nai Nai, built a following in Taiwan for her beauty and lifestyle tips.

She is alleged to have been part of defrauding clients and investors of more than $42 million, declaring her business bankrupt, getting on a plane to the U.S. and ending up somewhere in Eastern Canada, starting first on Prince Edward Island. The accusations have not been proven in court.

The story has captured the interest of some Taiwanese-Canadians in B.C. who have been talking about the case online among themselves.

Their Facebook page was recently discovered by reporters in Taiwan.

The Taiwanese-Canadians see themselves as part of a bigger effort to share information and, maybe, expose the whereabouts of Su, her husband Huang Po Chien and father-in-law Huang Li Hsiung.

All are named as being wanted by Taiwan’s Ministry of Justice.

“We cannot actually do anything, of course, but I was just thinking we could help put some pressure on the situation by spreading the details and making it harder for them to hide,” said Sophie Lin, a Richmond resident.

She keeps up with current events in Taiwan even though she has lived in B.C. for more than 20 years, and said she and “most Taiwanese feel some shame.”

Alleged victims in Taiwan claim they were duped out of millions of dollars when a cosmetic surgery clinic in Taipei run by Su and her husband abruptly closed.

Some said they paid in advance for various services and others were highly leveraged investors in the business.

Canada does not have diplomatic ties or an extradition treaty with Taiwan. Canada officially recognizes mainland China, which does not consider Taiwan a sovereign nation, but rather as a part of its territory. This means countries that diplomatically recognize mainland China and Beijing cannot have official government relations with Taiwan.

Despite this, it is still possible for agreements to be made on a case-by-case basis, according to lawyers.

Alice Wang, senior assistant director of Taipei Economic and Cultural Office in Vancouver, which serves as a de facto representative group, said Canada and Taiwan have a close relationship, with each actively promoting tourism and economic trade.

“We respect the procedures within Canada and we hope Canada can help deport these three people,” said Wang.

https://www.timescolonist.com/news/b-c/taiwan-seeks-help-finding-deporting-celebrity-blogger-1.23629279

Experts urge action against age discrimination at work

Experts are calling for protection against age discrimination in the workplace ahead of the Ministry of Labor’s introduction of a draft act for the employment of middle-aged and elderly workers, which is to be released before the end of this month.

The nation’s working-age population — those aged 15 to 64 — began to decrease in 2016, the National Development Council’s population estimate report said.

As the overall population ages, the labor force would also age and affect the labor supply, the report said, recommending expanding labor sources by making better use of elderly workers.

The draft act is to focus on five main areas: prohibiting age discrimination, helping employees secure stable employment, helping unemployed workers find jobs, helping retired people re-enter the workforce and creating job opportunities, Workforce Development Agency Director-General Huang Chiu-kuei (黃秋桂) said on Sunday.

When people with similar experience and levels of education apply for the same job, 42.2 percent of companies are unwilling to hire a middle-aged or elderly worker, yes123 spokesperson Yang Tsung-pin (楊宗斌) said, citing a survey the company conducted on members of its online job board who are older than 45.

When filling “regular staff” positions, 75 percent of companies said they would consider age, he said.

Even though companies are not allowed to set limits on age or gender when hiring, “invisible” discrimination still exists, he added.

While government efforts to address gender discrimination have yielded considerable results, the government has yet to propose any policies or regulations on age discrimination, National Taiwan University Graduate Institute of National Development associate professor Hsin Ping-lung (辛炳隆) said.

As the population ages, more jobseekers will be middle-aged or elderly, and by then, companies will have no choice, he said.

Before then, the government could push for policies that encourage companies to hire more older applicants, he said.

This does not mean that the government has to create policies with the mindset that older workers are disadvantaged and offer different types of incentives, he said, adding that instead, it should solve the problem of age discrimination through promotional campaigns.

Digitalization is a common trend in the development of different industries, Yang said, adding that older workers who want to continue working should develop their social media skills and read about online trends to maintain their competitiveness.

The ministry has provided flexible job opportunities, personalized career consultation, training and other services through more than 300 public employment service centers, a ministry official said.

 

http://www.taipeitimes.com/News/taiwan/archives/2018/06/27/2003695635

Taiwan seeks visa reciprocity from Manila

Taiwan will continue talks with the Philippines on granting visa-free status to Taiwanese nationals, Minister of Foreign Affairs David Lee (李大維) said yesterday, a day after the government announced plans to give Filipinos visa-free privileges.

Speaking on the sidelines of a legislative hearing, Lee said the Ministry of Foreign Affairs hoped that Taiwan and the Philippines would develop a reciprocal arrangement on the visa issue.

The lack of reciprocity from the Philippines after Taiwan announced its policy sparked concerns of an unequal relationship between Taipei and Manila.

The Cabinet on Thursday said that Premier William Lai (賴清德) had approved a plan on a trial basis to allow Filipino citizens to enter Taiwan for 14 days without a visa, as part of government efforts to promote its New Southbound Policy.

Although the government has not said when the new program will begin and Lee would not comment on the issue, sources said it could start next month at the earliest.

Asked whether Taiwan was confident it could secure reciprocal treatment from the Philippines, Lee said it would depend on how future talks proceed.

In response to Taiwan’s announcement, the Manila Economic and Cultural Office (MECO) in Taipei on Thursday said that the Philippines is looking to provide a reciprocal loosening of travel regulations for Taiwanese visitors.

To promote its New Southbound Policy, the government first relaxed visa rules last year for ASEAN member states and India.

Taiwan also included the Philippines in its electronic visa program on Oct. 7 last year.

In related news, Vice Minister of Economic Affairs Yang Wei-fu (楊偉甫) yesterday said that Taipei and Manila are expected to renew a bilateral investment agreement signed 20 years ago by the end of the year.

Yang, who was attending a trade fair in the Philippines, said he received positive feedback from Philippine authorities on the possible renewal of the agreement at a bilateral industry conference on Thursday.

There was also progress made on a bilateral free-trade agreement, Yang said.

The New Southbound Policy, launched in May last year, is aimed at enhancing the nation’s relations with countries in Southeast Asia, South Asia, Australia and New Zealand.

The government hopes that the policy will forge closer ties with these countries in a bid to reduce Taiwan’s economic dependence on China.

 

http://www.taipeitimes.com/News/taiwan/archives/2017/09/30/2003679429

Govt to unveil low-cost flat plan soon: sources

Sources say the government will next week announce a pilot scheme to let charities run more than 300 low-cost flats to be rented out to needy families.

The idea was first floated in July by the Transport and Housing Secretary, Frank Chan, who said that non-governmental organisations (NGOs) could operate government-approved subdivided flats.

But the sources told RTHK that instead of dividing the flats into small units, residents taking part in the scheme will live in the same flat and share the living room and bathroom.

It’s understood that the government hopes that more property owners will rent out their flats to be used in this way.

 

http://news.rthk.hk/rthk/en/component/k2/1354114-20170914.htm

KMRT light rail to start charging

The Kaohsiung Mass Rapid Transit (KMRT) system’s light rail line is to begin charging fares in November, the KMRT Bureau said yesterday.

Travel on the light rail line, the first of its kind in Taiwan, has been free since it opened in October 2015, but with the extension of the line this year a sharp increase in the number of passengers, a fare schedule will be established, bureau Director Wu Yi-long (吳義隆) said.

The line, which opened with four stops, was extended in June to the popular Pier-2 Art Center in Kaohsiung Port and has 14 stations.

Trams run from Lizihnei Station (C1) to Dayi Pier-2 Station (C12), with the section to Hamasen Station (C14) to open on Sept. 30.

Although fares are to be introduced in November, they will be half-price for the first two months, he said.

The 8.7km waterfront rail is part of the Kaohsiung Circular Line that was designed to complete the city’s metro service network.

There are about 13,000 passengers per day on work days and nearly 20,000 on weekends and holidays, Kaohsiung Rapid Transit Corp said.

In related news, the city is to open an electric car rental station on Oct. 1 as part the its electric car-sharing system, the city’s Transportation Bureau said.

The station is to be at the No. 2 exit of the KMRT’s Sizihwan Station (西子灣), the bureau said, adding that five electric cars will be available for free during the month.

The city government in May signed a contract with the electric car rental company Unicar, it said.

Over the next two years, 50 electric car rental stations are to open, offering a total of 84 vehicles at a tentative rate of NT$150 per 30 minutes, it said.

The first 10 stations are to be set up by May next year near the high-speed rail system’s Zuoying Station (左營), railway stations, MRT stations, department stores and hospitals in the city.

 http://www.taipeitimes.com/News/taiwan/archives/2017/09/11/2003678238

Retail sales in Hong Kong see highest growth in over two years thanks to local consumption

A stock market boom and rising property prices in July prompted Hong Kong retail sales to grow at their fastest rate in more than two years, potentially spelling the end of a years-long downturn.

 

July sales jumped 4 per cent compared with the same period last year, significantly higher than the 0.1 per cent growth in the previous month, government statistics revealed on Tuesday.

Industry insiders attributed the stronger-than-expected growth to robust local consumption and improved inbound tourism, and expected the trend to continue in the second half of the year with support of a stable labour market.

 

“We are overjoyed at the July figure. The growth is much better than we have expected,” Thomson Cheng Wai-hung, chairman at Retail Management Association said on Tuesday.

He expected the full-year growth to hit 1 per cent, despite the 0.6 per cent decline in the first half.

This would put an end to a two-year contraction of the city’s once-booming industry, as big-spending mainland shoppers flew elsewhere to buy luxuries.

Retail sales in the city dropped for 25 consecutive months until a mild rebound in March.

Cheng said local consumers were a main driver for the upbeat figure, as they felt more comfortable spending money on big-tickets items, with their wealth boosted by the rising value of stocks and properties.

 

http://www.scmp.com/news/hong-kong/economy/article/2108798/retail-sales-hong-kong-see-highest-rise-over-two-years-thanks

Court acquits Ma over classified data leak

The Taipei District Court yesterday found former president Ma Ying-jeou (馬英九) not guilty of abetting a leak of classified information related to an investigation of a then-opposition lawmaker while the probe was in progress in 2013.

Prosecutors said they would appeal the verdict.

In September 2013, it was uncovered that then-prosecutor-general Huang Shyh-ming (黃世銘) had shown Ma a transcript of wiretapped conversations collected in an investigation of an alleged breach of trust by Democratic Progressive Party (DPP) caucus whip Ker Chien-ming (柯建銘).

Prosecutors contended that Ma encouraged Huang to leak the contents of the wiretaps, Ker’s personal information and other data related to the investigation to then-premier Jiang Yi-huah (江宜樺) and then-Presidential Office deputy secretary-general Lo Chih-chiang (羅智強).

Huang was convicted in February 2015 for breaches of the Communication Security and Surveillance Act (通訊保障及監察法) and was sentenced to 15 months in prison, commutable to a fine of NT$457,000, which he has since paid.

Ma was president at the time, giving him immunity from criminal prosecution.

However, after leaving office in May last year, he was summoned as a potential defendant in the case on Dec. 1.

On March 14, Ma was indicted on charges of violating the Criminal Code, the Communication Security and Surveillance Act and the Personal Information Protection Act (個人資料保護法).

During the trial, Ma placed heavy emphasis on “special presidential executive powers,” which he said granted him the right to inquire about ongoing criminal investigations to prepare for potential crises that could destabilize the government.

However, prosecutors contended that Ma, as a former minister of justice, should know well the need to keep such information confidential.

“There should be other methods through which a president could handle such matters, and no incident created the necessity nor urgency to break such confidentiality,” prosecutors said.

The judge yesterday said that while Ma’s conveyance of the information to Jiang and Lo breached confidentiality, it was “in accordance with the law.”

Ma office spokesman Hsu Chiao-hsin (徐巧芯) quoted the former president as saying that he was gratified by the result and that the ruling was not only about his personal rights, but also establishing the rightful extent of a president’s executive powers under the Constitution.

Lo called on the Taipei District Prosecutors’ Office not to appeal the ruling and save what dignity Taiwan’s judiciary might still have, as well as the office some face.

DPP spokesperson Ruan Jhao-syong (阮昭雄) said that the party regretted the ruling, but would respect the results.

Additional reporting by Shih Hsiao-kuang and Su Fang-ho

 

http://www.taipeitimes.com/News/front/archives/2017/08/26/2003677187

SAR residents to get improved access to mainland

The official Xinhua news agency says Beijing is looking at making it easier for Hong Kong and Macau residents to live on the mainland. President Xi Jinping has already called for such measures, and the move comes as Chief Executive Carrie Lam ended her four-day visit to the capital.

Xinhua said people from Hong Kong and Macau, who work on the mainland, will get equal rights to housing provident funds so they can buy homes and settle there. Currently, mainlanders put part of their salaries into such funds – along with a contribution from their employers – so they can get low interest home loans and other benefits.

Beijing also wants Hong Kong and Macau residents to be eligible for social security, if they are working or studying across the border. It said the Ministry of Education will ensure equal opportunities for students from the SARs to receive compulsory education.

Universities would also try to help Hong Kong and Macau students deal with the red tape they often face when trying to find a job on the mainland.

Another inconvenience faced by SAR residents – not being able to use their Return Homeland Passes at self-service ticket machines at train stations – is also being looked at.

 

http://news.rthk.hk/rthk/en/component/k2/1347326-20170810.htm