Globe & Mail publishes paid propaganda from Chinese state-owned media

The Globe and Mail published two pages of pro-China articles produced by a Chinese state-owned media outlet over the weekend.

On Saturday, the Globe and Mail’s print edition included a “China Watch” section, featuring rosy stories about China. Disclaimers at the bottom of each page announced that the content was “produced by the China Daily and distributed in the Globe & Mail.”

Among the stories published include one about a Chinese festival dedicated to inclusiveness and about a foreign business that sees greater potential in China.

The China Daily is an English-language media outlet owned by the publicity department of the Chinese Communist Party.

Earlier this year the United States designated China Daily a “foreign mission” of the Chinese government, forcing disclosure of personnel and real estate holdings in the United States.

“For years, these so-called media outlets have been mouthpieces of the Chinese Communist Party and these Chinese outlets are becoming more aggressive,” U.S. Secretary of State Mike Pompeo said in February.

Globe & Mail publishes paid propaganda from Chinese state-owned media